Μονή Οσίου Δαυίδ

Στα χαμηλά των βουνών <Καβαλάρης> και <Ξηρόν όρος> αντίκρυ του χωριού <Δρυμώνα> βρίσκεται χτισμένη η ιστορική Μονή του οσίου Δαυίδ αφιερωμένη στη μνήμη της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος. Η τοποθεσία στην οποία βρίσκεται είναι προφυλαγμένη από όλους τους ανέμους, γεγονός όμως που δημιουργεί τις προϋποθέσεις μεγάλης επικάλυψής της από χιόνι τις κρύες μέρες του χειμώνα.

Το έτος της πρώτης οικοδόμησης της Μονής δεν είναι ακριβώς γνωστό. Το βέβαιο είναι ότι προϋπήρχε του 1500, αφού ο όσιος Δαυίδ (που έζησε γύρω στο 1550) δημιούργησε την Μονή πάνω στα ερείπια προϋπάρχοντος ναού.   Το 1824 οι Τούρκοι πυρπόλησαν τη μονή για να εκδικηθούν τη συμμετοχή των μοναχών στον ξεσηκωμό του 1821. Η νέα ανοικοδόμηση έγινε το 1877. 

Στο ναό του Μοναστηριού φυλάσσονται σε καλλίτεχνη λειψανοθήκη τα ευωδιάζοντα και θαυματουργά οστά του οσίου Δαυίδ του Γέροντος, καθώς το θυμιατό και το πετραχήλι του Αγίου, ρωσικής προέλευσης.

Σώζεται επίσης χειρόγραφο δανειστήριο του Αγγελή Γωβιού, ο οποίος ερχόμενος από το Πήλιο πέρασε από τη Μονή και δανείσθηκε 1000 γρόσια για τις ανάγκες του αγώνα. Στο δανειστήριο αυτό ο Ευβοέας στρατηγός ευχαριστεί τους Πατέρες της Μονής αλλά και τους κατοίκους για τη συμβολή τους στον αγώνα για την ελευθερία.

Τις τελευταίες δεκαετίες η Μονή έγινε γνωστή στο πανελλήνιο για το πέρασμα από εκεί του Γέροντα Ιακώβου, ενός χαρισματικού μοναχού, που μόνασε σ΄αυτή και που για πολλά χρόνια και μέχρι το τέλος της ζωής του υπήρξε ο ηγούμενος της.

Πύργος των Ροβιών
Βενετσιάνικο πυργοκάστελο που δεσπόζει, ελαφρά παραποιημένο, στη μέση των Ροβιών. Παλιότερα ήταν ιδιοκτησία της οικογένειας Μπενάκη.

Σύμφωνα με κάποιους μελετητές το πυργοκάστελο των Ροβιών κτίστηκε από τον Γουλιέλμο Β΄ τον Βιλλαρδουΐνο, πρίγκιπα της Αχαΐας κατά τη διάρκεια   μιας πολεμικής αντιπαράθεσης, ανάμεσα στο 1255 και 1258. Δυστυχώς πριν αρκετές δεκαετίες κάτοικοι του χωριού (και πιθανότατα ιδιοκτήτες της περιοχής που βρίσκεται ο πύργος) τον <βελτίωσαν> με τσιμεντένιες προσθήκες ίσως για να τον χρησιμοποιήσουν για αποθήκη.

Μονή Γαλατάκη

Στη Μονή Γαλατάκη η οποία είναι αφιερωμένη στον Άγιο Νικόλαο (θαλασσινό προστάτη και αντικαταστάτη κατά κάποιο τρόπο του Ποσειδώνα) θα μπορέσετε να απολαύσετε την απόλυτη αρμονία του υγρού στοιχείου με την φύση.
Βρίσκεται σε μία πραγματικά μαγευτική τοποθεσία οροπεδινή 200 μέτρα ψηλότερα από την θάλασσα έχοντας έτσι εξαίσια θέα προς τον Ευβοϊκό αλλά και τις ακτές της απέναντι ευρισκόμενης Βοιωτίας.
Η μονή Γαλατάκη ήταν ανδρική σε όλη την διάρκεια της πολύκροτης ιστορίας της. Από το 1946 όμως μετετράπη σε γυναικεία.
Το αρχείο και οι πνευματικοί θησαυροί που φυλάσσονται στην βιβλιοθήκη και στις κρύπτες της Μονής, ξετυλίγουν στον μελετητή τους, εικόνες και γεγονότα που κάνουν την φαντασία, τον θρύλο και την πραγματικότητα να ταυτίζονται και να δημιουργούν ένα ακόμη τεκμήριο για το ανεπανάληπτο μεγαλείο της πατρίδας μας.
Γιορτάζει στην επίσημη γιορτή του Αγίου Νικολάου, στις 6 Δεκεμβρίου αλλά και την 20η Μαΐου, επέτειο της ανακομιδής των λειψάνων του. Την ημέρα αυτή πανηγυρίζει η Μονή μέσα στο καταπράσινο μαγευτικό ανοιξιάτικο τοπίο, τέτοιο σαν κι αυτά που μόνο το νησί της Εύβοιας ξέρει να προσφέρει.
Ακόμη στην περιοχή Γαλατάκη οι ερημικές παραλίες κάτω από την Μονή με τα υπέροχα πεύκα που ακουμπούν στην θάλασσα, θα σας μείνει πραγματικά αξέχαστη.

Μαντείο Σεληνέου Απόλλωνα

Πολύ πρόσφατα ανακαλύφθηκαν τα από ετών αναζητούμενα ίχνη του περίφημου Μαντείου του Σελινουντίου ή Σεληνέου Απόλλωνα. Βρίσκονται σε απότομο ύψωμα με θέα προς τη θάλασσα του Ευβοϊκού, λίγα χιλιόμετρα βόρεια των Ροβιών.
Όπως αναφέρεται από τον Θουκυδίδη και τον Στράβωνα κατά την αρχαιότητα στην πόλη των Οροβιών (Ροβιές) λατρευόταν ο Ηρακλής και ο Απόλλωνας. Προς τιμή του τελευταίου υπήρχε ονομαστό μαντείο που ήταν γνωστό σαν Μαντείο του Σεληνουντίου Aπόλλωνος το οποίο βρισκόταν, σύμφωνα με τις γραπτές μαρτυρίες του Θουκυδίδη και του Στράβωνα, πάνω στο όρος Τελέθριο. Η πόλη των Οροβιών κατεστράφη από φοβερούς σεισμούς και παλιρροϊκό κύμα που προκλήθηκε απ΄ αυτούς, κατά το έκτο έτος του Πελοποννησιακού πολέμου σύμφωνα με την αφήγηση του Θουκυδίδη.

Οχυρά Μεταξά Γουβών


Οχυρά Μεταξά Γουβών. Στη Νεότερη Ελληνική Ιστορία, πριν το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο(1938) επί Μεταξά κατασκευάστηκαν τα γνωστά οχυρά των Γουβών. Τα οποία χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου, σαν οχυρωματικές κατασκευές.

Τα οχυρά κατά τη διάρκεια της κατοχής(1941 – 1944), χρησιμοποιηθήκαν από τους Ιταλούς, και τους Γερμανούς κατακτητές οι όποιοι τα ανακατασκευάστηκαν και ενίσχυσαν. Ενώ κατά την διάρκεια του εμφύλιου πολέμου, και οι Έλληνες αντάρτες, χρησιμοποίησαν τα οχυρά. Στο περιβάλλοντα χώρο των Οχυρών στην διάρκεια του πολέμου, εκτελέστηκαν από τους Γερμανούς 18 βόρειο Ευβοιώτες.

Ιστορία

Την περίοδο του μεσοπολέμου, κατά την έναρξη της κατασκευής των οχυρών της γραμμής Μεταξά, διέβλεψε η στρατιωτική και πολιτική ηγεσία, την υποβοήθηση του Πολεμικού Ναυτικού στην αποστολή του για την προστασία των σημαντικότερων λιμένων της χώρας (του Πειραιά, της Θεσ/νίκης, της Χαλκίδας και της Πάτρας) από εχθρικά πλοία επιφανείας και υποβρύχια. Έτσι δόθηκε η εντολή για την κατασκευή και εξοπλισμό οκτώ ναυτικών οχυρών.

Το Οχυρά αυτά ήταν, το βόρειο και νότιο οχυρό Αίγινας, το οχυρό Φλεβών, το οχυρό στον Άραξο, τα οχυρά βόρειου και νότιου Ευβοϊκού και τα οχυρά στο Καραμπουρνού και Τούζλας στον Θερμαϊκό κόλπο. Δημιουργήθηκαν 6 Ναυτικές Αμυντικές Περιοχές για τον καλύτερο έλεγχο των Ελληνικών θαλασσών. Το οχυρά των Γουβών ανήκαν στην Ναυτική Αμυντική Περιοχή 4 του νομού Ευβοίας με έδρα την Χαλκίδα, με την ονομασία Οχυρό Βορείου Ευβοϊκού. Εγκαταστάθηκαν εκεί επάκτιές και αντιαεροπορικές πυροβολαρχίες με σκοπό την προστασία της βόρειας εισόδου του Ευβοϊκού και του Παγασητικού Κόλπου.

Τι ήταν το οχυρό; Η οχύρωση είναι απαραίτητη για την ισχυρή αμυντική τοποθεσία. Με τον όρο Οχυρό εννοούνταν ένα σύνολο από επιφανειακά και υπόγεια έργα, κατασκευασμένα από οπλισμένο σκυρόδερμα (μπετόν αρμέ), που συνδέονταν μεταξύ τους με υπόγειες στοές και αποτελούσαν ένα ενιαίο σύνολο.

Τα οχυρά διέθεταν υπόγεια καταφύγια για την ασφαλείς διαβίωση της φρουράς, ακόμα υπήρχαν διοικητήρια, θάλαμοι οπλιτών και αξιωματικών, τηλεφωνικά κέντρα, σταθμοί ασυρμάτου, μαγειρεία, αποθήκες (τροφίμων, καυσίμων, πυρομαχικών, κ.λ.π) που εξασφάλιζαν την αυτάρκεια των οχυρών για 10 μέρες, δεξαμενές νερού, αποχωρητήρια, μηχανοστάσια, σταθμοί πρώτων βοηθειών στοές επικοινωνίας κ.λ.π.

 

Σήμερα αν πάτε στα οχυρά μπορείτε να δείτε τις βάσεις από τα κανόνια, τα μαγειρεία τα πολυβολεία, χαρακώματα, και το παρατηρητήριο. Δυστυχώς το υπόγειο τμήμα το όποιο βρίσκετε μέσα σε λόφο δεν μπορείτε να το δείτε, γιατί είναι εγκαταλειμμένο, όπως και όλα τα οχυρά.

Πως θα πάτε. Αν θέλετε να επισκεφτείτε τα οχυρά Μεταξά Γουβών, ακολουθείτε τον δρόμο από την Ιστιαία, για Πευκί, Βασιλικά, όταν φτάσετε στο χωριό Γούβες, στρίβετε για Καστρί, εκεί θα πρέπει να ρωτήσετε γιατί δεν υπάρχει πινακίδα. Το τελευταίο κομμάτι του δρόμου είναι χωματόδρομος, αλλά σε καλή κατάσταση δεν θα έχετε πρόβλημα με το αυτοκίνητο.

Αποστάσεις: από την Ιστιαία 16,6 χιλιόμετρα, από τα Λουτρά Αιδηψού 36,6 χιλιόμετρα μέσω Ιστιαίας, Αρτεμίσιο. Από την Λίμνη 50,5 χιλιόμετρα μέσω Ροβιές, Βουτά, Ιστιαία, από την Αγία Άννα 41 χιλιόμετρα μέσω Βασιλικά, Γούβες. Και από την Χαλκίδα 112 χιλιόμετρα μέσω Αγία Άννα, Βασιλικά, Γούβες.

 

Monastery of Saint David 

At the low mountains Kavalaris and Xeronos opposite the village Drimona the historic Monastery of Saint David was built dedicated to the memory of the Metamorphosis of the Savior. Its location is sheltered from all the winds, which creates the perfect conditions for its great overlapping of snow on the cold winter days. 

The year of the first building of the monastery is not exactly known. It is certain that it existed before 1500, since Saint David (who lived around 1550) created the Monastery on the ruins from a pre-existing temple. In 1824 the Turks burnt the monastery to avenge the participation of the monks in the uprising of 1821. The new reconstruction took place in 1877. 

In the Temple of the Monastery the miraculous bones of Saint David the Elder are kept in a relics, also the censer and the stone of Saint, of Russian origin. 

A handwritten loan from Angelos Govious is also saved, who came from Pelion through the Monastery and borrowed 1000 stones. In this lecture, Evageus General praises the Fathers of the Monastery and the inhabitants for their contribution to the struggle for freedom. 

In the last few decades the monastery became known to the Panhellenic for the passage of Elder James, a charismatic monk who lived there, who for many years and until the end of his life was his abbot.

Tower of Rovies

Venetian tower dominated, slightly falsified, in the middle of Rovies, was formerly owned by the Benaki family.According to some scholars, the cusle fortress was built by William II of Villarreal, prince of Achaia during a military confrontation between 1255 and 1258. Unfortunately several decades ago, residents of the village (and probably owners of the area where the tower is located ) improved it with cement additions maybe to use it for storage.

 Monastery of Galataki

 In Galataki Monastery, which is dedicated to Agios Nikolaos (a sea protector and a replacement of Poseidon in some way), you will be able to enjoy the absolute harmony of the water element with nature.

It is located in a truly majestic place, 200m above sea level with a magnificent view to the Evoikos and to the coasts of the opposite Boeotia.

The Galataki monastery was masculine throughout its long history. However since 1946 it has turned into a female monastery.

The archive and the treasures stored in the library and in the monastery's crypts unleash their scholar, images and events that make imagination, legend and reality identical and create another proof of the unparalleled grandeur of our homeland.

The official celebration of Saint Nicholas is on December 6 and May 20, anniversary of the relics. On this day the Monastery celebrates in the verdant enchanting spring landscape, as only the island of Evia knows.

Also in the area of Galataki, the deserted beaches below the Moni with the wonderful pine trees that touch the sea will be truly unforgettable.

 Oracle of Seleneo Apollon 

Very recently the long-sought traces of the famous Oracle of Selinunte or Selinus Apollo were discovered. They are on a steep hill overlooking the Evoikos Sea, a few kilometers north of Rovies.

As reported by Thucydides and Strabo in the antique of the city of Horvies (Rovies), Hercules and Apollo were worshiped. Later to the detriment there was a well-known oracle known as the Oracle of Selunudi Apollo, which was according to the written testimonies of Thucydides and Strabo, on Mount Telethrio. The city of Horvies was destroyed by terrible earthquakes and a tidal wave caused by them in the sixth year of the Peloponnesian War, according to Thucydides' account.

 Metaxa Gouves forts

In Modern Greek History, before the Second World War (1938) Metaxas built the famous forts of Gouves, used during the war as fortifications.The fortresses during the occupation (1941-1944) were used by the Italians, and the German conquerors who were reconstructed and reinforced. While during the civil war, and the Greek rebels used the forts. In the surrounding area of Forts during the war, 18 Germans were executed by the Germans. 

History 

During the interwar period, at the beginning of the construction of the Metaxas fortress, the military and political leadership was assisted by the Hellenic Navy in its mission to protect the most important ports of the country (Piraeus, Thessaloniki, Chalkida and Patras) from enemy surface and underwater ships. This was the order for the construction and equipment of eight naval strongholds.

These fortresses were the northern and southern stronghold of Aegina, the fort of Flevon, the fortress in Araxos, the fortifications of the north and south of Evoikos and the forts in Karambouros and Tuzla in the Thermaic Gulf. Six Naval Defense Areas were created to control better the Greek seas. The fortifications of Gouves belonged to the Naval Defense Area 4 of the Prefecture of Evia, based in Chalkida, under the name Fortress of Northern Evia. Immovable and antiaircraft firearms were installed there in order to protect the northern entrance of the Euboikos and the Pagasitikos Gulf.

What was the fortress? Fortification is essential for a strong defensive location. By Fort it is meant a set of surface and underground works, made of reinforced concrete, connected with underground arcades and constituting a single set.

The fortresses had underground shelters for the safe living of the guard, still there were commanders, chambers of soldiers and officers, telephone centers, radio stations, galleries, warehouses (food, fuel, ammunition, etc.). 10 days water tanks, lavatories, engine rooms, first aid stations, etc.  

Today, if you go to the fortifications you can see the bases of cannons, galleys, police, trenches and the observatory. Unfortunately the underground section you find on a hill can not be seen because it is abandoned, like all the forts.

 How to go there? If you want to visit the Metaxa Gouves fortress, follow the road from Istiaia to Pefki, Vasilikas, when you reach Gouves village, turn to Kastri, there you have to ask because there is no sign. The last part of the road is dirt road, but in good conditions, you will not have a problem with the car.

Distances: from Istiea 16,6 km, from Loutra Edipsou 36,6 km via Istiaia, Artemisio. From Lake 50,5 km via Rovies, Voutas, Istiea, from Agia Anna 41 km via Vasilika, Gouves. And from Chalkis 112 km via Agia Anna, Vasiliki, Gouves.

 

 

UA-69637044-1